|
08.03, Вторник - 20:00, НДК - Зала 1
09.03, Сряда - 13:30, Люмиер
09.03, Сряда - 20:30, Дом на киното
|
|
|
|
Режисьор:
Уонг Карвай
Оператор:
Кристофър Дойл , Куон Пунлюн , Лай Юфай
Сценарист:
Уонг Карвай
Продуцент:
Уонг Карвай
Музика:
Пеер Рабен , Шигеру Умебаяши
|
В ролите:
Тони Люн Чиувай , Гун Ли , Такуя Кимура , Фей Уон , Джан Дзии , Карина Лау , Маги Чън |
|
|
|
Продукция:
Jet Tone Films/Paradis Films/Orly Films/Classic/Shanghai Film Corp. |
Световен разпространител:
Fortissimo Film Sales |
|
|
|
|
|
|
|
2046 2046 2046 |
|
|
|
,
2004, 127 мин, цветен |
|
|
|
След събитията от “В настроение за любов” Чоу Моуон се връща в Хонконг и започва да пише статии и рубрики за вестници. Настанява се в евтин хотел във Ванхай и преоткрива себе си като безсърдечен плейбой. Неговата съседка, обитаваща стая 2046 – Бай Лин, е от Китай, по занимание златотърсач. Когато техният флирт, който скоро прераства в пламенна интимна връзка, заплашва да стане сериозен, Чоу грубо отблъсква Бай. Завладян от спомени от годините в Сингапур, той написва най-популярната си рубрика: история, наречена “2046”, в която героите предприемат безкрайни пътувания с влак по мистериозни дестинации, където могат да си възвърнат изгубените спомени.
„Многобройните фенове на Уон Карвай вече са свикнали с начина, по който неговите филми се коментират един друг, но като че ли “2046” е нещо повече от по-тъмната обратна страна на “В настроение за любов”. Изпъстрен с музикални, визуални и вербални препратки към “Диви дни”, филмът е своеобразно обобщение: антология на фикс-идеите на Карвай в тяхната най-чиста и ясна форма. Едва ли е необходимо да добавяме, че изживяването “2046” няма аналог тази година.”
Тони Рейнс |
|
|
|
|
УОНГ КАРВАЙ WONG KAR-WAI
|
|
|
|
|
Уон Карвай е роден през 1958 година в Шанхай. Когато е на 5 години родителите му се преместват в Хонг Конг. Той учи графичен дизайн в политехническото училище и се занимава с фотография, след което постъпва в департамента по сценаристика на HK-TVB (Хонг Конг TV бродкастинг). Първият си сценарий реализира през 1982. Дотогава във филмовите среди е известен като "човекът за идеи". Асистира на известни хонконгски режисьори и навлиза в киното заедно с други кинаджии като Джейкъб Чън, Стенли Куан, които оформят силната тройка на така наречената "втора вълна" в хонконгското кино. Уон Карвай изненадва всички с дебютния си филм As Tears Go By ("Докато сълзите капят" - 1988). Филмът е замислен като обичаен гангстерски екшън, но сюжетът най-неочаквано прави резки завои към лиричното и сантименталното - до такава степен, че стрелбата на екрана е пропорционална на целувките. Успехът сред зрителите е повече от неочакван, а критиката високо оценява визуалния стил на Уон Карвай. Тогава го наричат "единственият арт-режисьор". Със следващия си филм Days of Being Wild ("Диви дни” - 1991) Уон Карвай отново изненадва - дългата и объркана любовна история, развиваща се из излъчващите хлад улици и кафенета на Хонг Конг не се харесва нито на публиката, нито на продуцентите. Въпреки това, филмът се радва на успех в Корея и Европа и получава множество награди. Това вдъхновява режисьора и след няколко години той снима две съвсем различни истории Ashes of Time ("Пепелта на времето" - 1994) и Chungking Express ("Чункин експрес" - 1994). Последното заглавие впечатлява Куентин Тарантино и той кани Уон Карвай в Америка, където името на азиатеца е все още непознато (главната героиня на филма поразително напомня Амели на Жан-Пиер Жьоне). С Fallen Angels ("Паднали ангели" - 1995) режисьорът се завръща на азиатския екран. А през 1997 прави тотално неочакван за него филм Happy Тоgether ("Щастливи заедно"). Действието в тази хомосексуална история се развива в Буенос Айрес. Именно с тази кинотворба той получава и първия си важен международен приз - награда за най-добра режисура на фестивала в Кан. |
|
|
|
1988 Докато сълзите капят |
1991 Диви дни |
1994 Чункин експрес |
1994 Пепелта на времето |
1995 Паднали ангели |
1997 Щастливи заедно |
2000 В настроение за любов |
2004 2046 |
2004 Ерос – новелата "Ръката" |
|
|
|
|
|