 |
19.03, Събота - 13:30, Дом на киното
20.03, Неделя - 13:30, Люмиер
|
 |
 |
 |
Режисьор:
Микеланджело Фрамартино
Оператор:
Марио Миколи
Сценарист:
Микеланджело Фрамартино
Продуцент:
Летиция Дради
|
В ролите:
Анджело Фрамартино , Габриела Майоло |
 |
 |
 |
Продукция:
Santamaria Produzioni/Coop CA.RI.NA. |
Световен разпространител:
The Coproduction Office |
 |
 |
 |
|
 |
 |
 |
ДАРБАТА THE GIFT THE GIFT |
 |
 |
 |
Италия,
2003, 80 мин, цветен |
 |
|
 |
Награди:
Солун 2003 - "Сребърен Александър"
|
 |
 |
 |
Изненадващият дебютен филм на Фрамартино е заснет в околностите на Калабрия, опустошена от масовите изселвания. Почтителен, на места проявявайки чувството си за хумор без да изпада в драматизъм или да изкривява реалността, режисьорът насочва камерата към тези, които са останали по калабрийските земи. “Дарбата” е история без диалог за старец, който очаква края на дните си, отказвайки да приеме модерния свят, и бавноразвиващо се момиче (според съселяните му обладано от зли дяволи), което отдава тялото си не на свръхестествени сили, а на шофьорите, които го закарват обратно в планината. Момчетата, които помагат на стария човек да погребе мъртво куче, забравят при него мобилния си телефон и неприлична снимка. Телефонът звъни, но старецът не проявява особен интерес. За него това модерно творение е също толкова безсмислено, колкото и повредилата се на пътя кола или заседналата в пясъка рибарска лодка. Футболната топка се търкулва надолу по склона. Няма кой да я спре. Пейзажът остава все така внушителен и безразличен. |
|
 |
 |
 |
МИКЕЛАНДЖЕЛО ФРАМАРТИНО
|
 |
 |
 |
 |
Италиански режисьор, роден в Милано през 1968 г. Учи архитектура в Миланския политехнически институт, където предприема и първите си стъпки в областта на визуалните изкуства. Освен с филмите си е известен и с няколко видеоинсталации, сред които са “Къщата на спящите красавици” (1997), вдъхновена от работата на японския писател Ясунари Кавабата, и “Филм” (1998), посветена на Самюъл Бекет. “Дарбата” е първият игрален филм на Фрамартино |
 |
 |
 |
2004 Дарбата |
 |
 |
 |
|
 |